Close
GET 20% OFF

By subscribing to our newsletter

Direcția Aeronauticii din Ministerul de Război, invitație la festivitatea de pe platoul Cotroceni

LOT : 050

Direcția Aeronauticii din Ministerul de Război, invitație la festivitatea de pe platoul Cotroceni

Preţ de pornire 400,00 €
LicitatieLicitația Istoria Românilor - Cărți, imagini, militaria - Partea 2
Valoare estimativă600 - 1200 €
Dimensiuni32,7 x 21 cm
Starea de conservareFoarte bună
Neadjudecat fa o oferta

Brand: Licitatia 61
Detalii

Invitație din partea Direcției Aeronauticii din Ministerul de Război la festivitatea ce a avut loc pe platoul Cotroceni în dimineața zilei de luni, 8 mai 1922, pentru botezul primei serii de avioane Hansa-Brandenburg C.I construite în Arsenalul Aeronautic. Aceasta este semnată de Gheorghe Rujinski directorul superior al Aeronauticii și Stefan Protopopescu comandantul Arsenalului Aeronautic. 

Hansa-Brandenburg C.I a fost primul avion produs în serie la Arsenalul aeronautic, începând din anul 1922. Între 1922 și 1923 au fost construite 120 avioane. A fost un avion de recunoaștere și observație, biplan cu două locuri. Era echipat cu un motor Austro-Daimler de 160 CP. Până în data de 8 mai 1922 s-au construit 10 aparate de acest tip, pe fuselajul cărora era scris „Construit în România”.

Stefan Protopopescu a stat sub semnul perseverentei, fiind un adevarat deschizator de drumuri în aeronautica. A fost primul ofiter român care a devenit aviator (1911), care a experimentat telegrafia fara fir la bordul avioanelor (1912) si care a devenit inginer de aviatie(1914). De asemenea, a fost printre primii ofiteri români care au devenit piloti de vânatoare (1916) si a fost primul comandant al Arsenalului Aeronautic (1920).

Invitația este scrisă și desenată olograf.

Hansa-Brandenburg C.I a fost primul avion produs în serie la Arsenalul aeronautic, începând din anul 1922. Între 1922 și 1923 au fost construite 120 avioane.A fost un avion de recunoaștere și observație, biplan cu două locuri. Era echipat cu un motor Austro-Daimler de 160 CP. Până în data de 8 mai 1922 s-au construit 10 aparate de acest tip, pe fuselajul cărora era scris „Construit în România”.