Close
GET 20% OFF

By subscribing to our newsletter

„Depou de Coroane” și „La Tramcar”, două facturi pentru înmormântare, 10/22 februarie 1897

LOT : 147

„Depou de Coroane” și „La Tramcar”, două facturi pentru înmormântare, 10/22 februarie 1897

Preţ de pornire 100,00 €
LicitatieLicitația ”Călătorie în trecutul românesc” - Partea 1
Valoare estimativă150 - 300 €
Dimensiuni27 x 21,2; 25,5 x 20,5 cm
Starea de conservareFoarte bună
Neadjudecat fa o oferta

Brand: Licitatie 68
Detalii

Factură emisă de antreprenorul Haralambie Costescu, proprietarul Depoului de Coroane, pe numele preotului Ion Ionescu, pentru furnizarea unor obiecte necesare înmormântării Mariei Ștefan. Aceasta a fost emisă la data de 10/22 februarie 1897. 

Factură emisă de Toma T. Blându, proprietarul Magazinului de Pânzărie „La Tramcar”, de unde pot fi luate și cupeuri și trăsuri pentru nunți și voiagiuri, pe numele lui Radu Ceauș, care a achiziționat materiale necesare unei înmormântări. Aceasta a fost emisă la data de 10/22 februarie 1897. 

Numele lui Toma T. Blându este legat de instalarea în București în anul 1891 a unor vehicule numite tramcare. Conform mai multor surse din epocă, Societatea româno-belgiană, Toma T. Blându și Ştefan Mihăescu cer autorizație Primăriei de a introduce pe străzile pe care nu erau instalate linii de tramvai, noi mijloace de transport numite tramcare. Alte surse datează tramcarele din anul 1872, C. C. Giurescu menționând în Istoria Bucureștilor că: „Paralel cu tramvaiele se înfiinţează şi omnibuze sau tramcare, trase tot de cai: acestea nu mergeau pe şine, ci pe caldarâmul gol, şi opreau nu numai în staţii, ci ori de câte ori le făceau semn pietonii amatori; un astfel de tramcar ducea din Piața Sf. Gheorghe – nodul de căi de comunicaţie al oraşului – la izvorul de ape minerale de la întretăierea Căii Văcăreşti cu Dâmboviţa; din cauza pavajului prost şi a gropilor, călătoria cu acest tramcar era o adevărată încercare de rezistenţă fizică”.