Close
GET 20% OFF

By subscribing to our newsletter

Ing. Ion D. Ghica, planul rătăcirii distrugătorului „Regina Maria” în Marea Neagră, 1938

LOT : 040

Ing. Ion D. Ghica, planul rătăcirii distrugătorului „Regina Maria” în Marea Neagră, 1938

Preţ de pornire 50,00 €
LicitatieLicitația Decoratii, Carti și Documente Partea 2
Valoare estimativă75 - 150 €
Dimensiuni29,3 x 20,3 cm
Starea de conservareFoarte bună
Neadjudecat fa o oferta

Brand: Licitatia 48
Detalii

Planul rătăcirii distrugătorului „Regina Maria” la 5 ianuarie 1938, într-o furtună, pe Marea Neagră desenat de inginerul Ion D. Ghica. Distrugătorul „Regina Maria” primise misiunea de a reprezenta țara la serbările prilejuite de căsătoria prințului moștenitor al Greciei. La bord se afla Marele Voievod Mihai, moștenitorul tronului României. Distrugătorul, „Regina Maria” comandat de căpitan-comandorul Alexandru Stoianovici, ridicase ancora din portul Constanța în ziua de 4 ianuarie 1938 spre Cospoli. În timp ce se afla pe mare acesta fusese cuprins de o furtună puternică ce amenința să răstoarne vasul; în încercare de a salva vasul, s-a luat hotărârea ca acesta să se adăpostească în apropierea Calicarei, însă manevrele au eșuat, iar în ajutorul distrugătorului a fost trimisă nava S.M.R. „Dacia”, care a oferit asistență distrugătorului până la întoarcerea în portul Constanța. Inginerul Ion D. Ghica, directorul tehnic al Serviciului Maritim Român, a condus acţiunile de interceptare a navei “Regina Maria” şi de aducere a acesteia în port, a întocmit un plan al rătăcirilor navei. Planul conține însemnările inginerului Ion D. Ghica cu privire la întreaga desfășurare a evenimentelor.

Rătăcirea „Regina Maria” la 5 ianuarie 1938 pe furtună mergând de la Constanţa la Cospoli

5 ianuarie 1932

A  poziţia „Regina Maria”      dată la 17.30

King Lem pleacă din Constanţa 18.30

„Dacia” pleacă din Constanţa             19.14

„Dacia” travers Şabler şi pus cap pe „RM” auzit

şi determinat poziţia după proiector „RM”     22.25

6 ianuarie 1932

„King Lem” travers Caliacra şi luat din adăpost ... Caliacra     7.00

„Dacia” precedat „RM” spre Constanţa cap N5W

în vederea  ...    5.39

Schimbat cap pentru intrarea în Constanţa la N 35 W

Distins coasta   8.00

„Regina Maria” luat doi T.f. şi intrat în port 8.30

„Dacia” ... şi acostat 9.30

Semnătura ing. Ion D. Ghica