Un crucifix, un triptic și două icoane de călătorie
Un crucifix, un triptic și două icoane de călătorie
Icoană de călătorie ce înfățișează scena Deisis cu Iisus Hristos Împărat așezat pe tron, portretizat oferind o binecuvântare prin gestul realizat cu mâna dreaptă ridicată și degetele încrucișate. În mâna stângă ține Evanghelia deschisă. Acesta este flancat de Născătoarea de Dumnezeu în partea dreaptă, iar în stânga de Sfântul Ioan Botezătorul, ambii având un rotulus deschis. În registrul superior îi avem pe Sfinții Ioan Teologul, Petru, Pavel și Ioan Gură de Aur. În registrul median, doi îngeri Îl flanchează pe Hristos. În registrul inferior au fost reprezentați: Sfântul Vah și Sfântul Cuvios Zosima pe partea stângă, iar în dreapta Sfântul Cuvios Serghie de la Radonej și Sfântul Nicolae. Icoana, lucrată în relief în tehnica meplat, a fost realizată într-un atelier rusesc, din bronz, putând fi datată în a doua jumătate a secolul al XIX-lea.
Crucifix din bronz ce înfățișează scena Răstignirii Domnului. În partea superioară apare reprezentat un Mandylion. În partea inferioară sunt înfățișați cei care au asistat la crucificarea Domnului, Cuvioasele Femei alături de Născătoarea de Dumnezeu în dreapta, iar pe partea stângă îi avem pe Sfântul Ioan Evanghelistul și Sfântul Ostaș Longhin, primul care a mărturisit că acesta a fost Hristos. Crucifixul este realizat într-un atelier rusesc de rit vechi și poate fi datat în cea de-a doua jumătate a sec XIX-lea. Reversul crucifixului este decorat cu motive fitomorfe și motivul viței-de-vie.
Icoană rusească de călătorie în care este înfățișată Învierea Domnului alături de scena Înălțării Domnului. Piesa a fost realizată din bronz prin ștanțare și poate fi datată în sfârșitul secolului al XIX-lea.
Triptic de călătorie realizată din bronz și email, într-un atelier rusesc. În centrul tripticului a fost reprezentat Sfântul Nicolae Făcător de Minuni, iar pe voleurile laterale regăsim în partea dreaptă scena Învierii Domnului și cea a Înălțării Domnului. Pe voleul stâng a fost reprezentată Duminica Floriilor și Întâmpinarea Domnului. Acesta poate fi datat în a doua jumătate a secolul al XIX-lea.